همه چیز درباره خرید خمیر مناسب استاپ موشن و مدل سازی در انیمیشن

دسته بندی ها : آموزش تکمیلی, بلاگ, پایگاه دانش, مقالات تخصصی 19 مهر 1399 ایستانما 187 بازدید

یکی از محبوب ترین تکنیک های ساخت استاپ موشن، کلای موشن (Clay animation) بوده که عمده ی این محبوبیت برمی‌گردد به انیمیشن های معروفی چون والاس و گرومیت و گوسفند ناقلا و ده ها انیمیشن استاپ موشن دیگر که به وسیله همین تکنیک ساخته شده است.

یکی از دغدغه های مهم و سوال ثابتی که همیشه ذهن علاقه مندان به این تکنیک را درگیر می کند این است که برای ساخت عروسک استاپ موشن چه خمیری بخرند؟ چه خمیری به دردشان می خورد و چگونه می توانند به وسیله خمیر، آدمک های دلخواه و عروسک های خود را بسازند؟ عده ای دیگر هم به خاطر عدم انتخاب درست خمیر، در زمان تمرین دچار مشکل شده و نمی توانند نتیجه دلخواه خود را به خاطر خرید خمیر اشتباه به دست آورند.

این مقاله به کوشش واحد تولید محتوای شبکه ایستانما بصورت اختصاصی برای شما عزیزان به نگارش در آمده و قرار است تا انواع خمیرهای موجود در بازار و همچنین طرز ساخت خمیر استاپ موشن در خانه را با هم بیاموزیم. تا انتها با ما همراه باشید.

همچنین طی سیستم همکاری در فروش دیجیکالا، سایت ایستانما پر فروش ترین و کاربردی ترین خمیرهای موجود در این فروشگاه را به شما معرفی کرده و حتما پس از مطالعه کامل مقاله، اقدام به خرید خمیر مناسب و تجهیزات خود نمایید.

همه چیز درباره تاریخچه استاپ موشن خمیری (Clay Animation)

عموما کاربرد اصطلاح انیمیشن خمیری یا همان claymation را در صنعت انیمیشن سازی و آن هم بصورت کاملا تجاری شده، به ویل وینتون (Will Vinton) در سال 1978 نسبت می دهند. با این حال اینگونه نبوده است که قبل از وینتون این تکنیک به کار نرفته باشد، اما چیزی که وینتون را منحصرا خاص نموده و از وی بعنوان پدر معنوی این تکیک نام می برند، تمرکز وی بر گسترش این تکنیک و همچنین تلاش های بی دریغ وی برای پخش و گسترش هر چه بیشتر آن بوده است.
مدت ها قبل تر در سال 1908 اولین انیمیشن خمیری تحت عنوان The Sculptor’s Welsh Rarebit Dream توسط کمپانی فیلم سازی ادیسون یعنی the Edison Manufacturing Co ساخته شده بود. ویدیوی اولین استاپ موشن خمیری را می توانید در زیر مشاهده کنید.

در اوایل دهه 1900 از این فیلم ها تحت عنوان حقه های سینمایی نام می بردند و به نوعی استفاده از تکنیک کلای موشن برای سینماگران آن زمان، نوعی جلوه ویژه به شمار می رفت که مبدع آن ژرژ ملیس (Georges Méliès) بوده است. بعنوان مثال در آن زمان یکی از محیرالعقول ترین تکنیک های سینمایی، خاموش کردن دوربین و خارج کردن سوژه از صحنه بود که وقتی مجددا پروسه فیلمبرداری از سر گرفته می شد، اینگونه برای تماشاگران تصور می شد که واقعا سوژه‌ی درون صحنه بصورت کاملا جادویی ناپدید شده است!
در سال 1916 دو هنرمند به نام های هلنا اسمیت دیتون (Helena Smith Dayton) و ویلی هاپکینز (Willie Hopkins) توانستند ویدیوهای بیشتری را با کمک این تکنیک درست کنند و در همان زمان محبوبیت کلای موشن نیز چند برابر شده بود. بخصوص که ویلی هاپکینز توانست بیش از 50 قسمت انیمیشنی را با کمک همین تکنیک برای مجله هفتگی پرده جهانی (Universal Screen) تولید و به نمایش بگذارد. از هلنا اسمیت دیتون بعنوان اولین زن انیماتور دنیا نام برده می شود که زندگینامه وی را می توانید در سایت ایستانما مطالعه کنید.
دهه 1920 را می توان دوره افول محبوبیت تکنیک کلای موشن نام برد، چرا که در آن دهه سل انیمیشن (cel animation) یا همان انیمیشن سازی بر روی طلق رونق گرفته بود و روز به روز به محبوبیت آن افزوده می شد، اما در مقابل این تاثیر بر روی کلای موشن نتیجه عکس داشت.
در سال 1921 سری جدیدی از مجموعه فیلم های استودیوی تازه تاسیس برادران Fleischer تحت عنوان Out of the Inkwell منتشر شد که از مدل های خمیری متحرک استفاده شد که در آن زمان این نحوه ی استفاده به نوعی یکی از تکنیک های نادر با رویکرد جدیدی از کلای موشن به حساب می آمد.

Out of the Inkwell مجموعه ای سریالی به کارگردانی مکس فلیشر (Max Fleischer) بود که طی سال های 1918 تا 1929 ساخته شد. پیشتر فلیشر در سال های 1914 تا 1916 سه فیلم کوتاه را با کمک روتوسکوپ ساخته بود و به نوعی مجموعه فیلم های کوتاه Out of the Inkwell تکامل یافته ی دستاورد فلیشر در سال های قبل تر بوده است. با هم در زیر ویدیوی فلیشر را که در آن از نوع جدیدی از کلای موشن را استفاده نمود ببینیم.

در سال 1972 هنرمند و تصویرگر آلمانی ، آندره روشه (Andre Roche) در استودیوی سینماپلاست مارک چینوی آلمان (Marc Chinoy’s Cineplast Film Studio) دست به ابتکار جالبی زد و مجموعه فیلم های آموزشی زبان آلمانی برای کودکان خارجی زبان را به کمک کلای موشن تولید نمود و آن را تحت عنوان Kli-Kla-Klawitter در شبکه دو تلویزیون آلمان پخش نمود. مجموعه آموزشی دیگری هم تحت عنوان Herr Daniel pabt autf به معنی آقای دانیل توجه کن! را ساخت که با استقبال زیادی از طرف تماشاگران آن مجموعه روبرو شد.
در همان سال ها انیماتور دیگری به نام کریگ بارتلت (Craig Bartlett) نوعی انیمیشن خمیری را به تصویر کشید که حس سه بعدی بودن را در مخاطب القا می نمود. او با استفاده از صفحات بلند نقاشی شده و ساخت عروسک های استاپ موشن ساده، سری انیمیشن های کوتاهی تحت عنوان آرنولد (Arnold) تولید نمود که بعدها انیمیشن کارتونی معروف هی آرنولد (Hey Arnold!) نیز در ادامه همین انیمیشن ساخته شد. برای آشنایی بیشتر با نحوه کار کریگ بارتلت ویدیوی زیر را تماشا کنید.

ساخت بازی کامپیوتر توسط تکنیک کلای موشن

در سال 1996 بازی نورهود (The Neverhood) با کمک تکنیک کلای موشن ساخته شد که در ژاپن آن را با نام Klaymen Klaymen می شناسند. این بازی برای سیستم عامل ویندوز و همینطور کنسول بازی پلی‌استیشن منتشر شده بود و در ابتدا با نقدهای مثبت فراوانی روبرو گردید.

برخلاف آنکه غول های تکنولوژی و سینمایی آن زمان همچون ماکروسافت و استودیوی دریم ورک اینتراکتیو نیز پشت آن بودند، نتوانست فروش تجاری زیادی را بدست آورد. یکی از دلایل این شکست را می توان عدم گسترش فرهنگ بازی های رایانه ای ماجراجویی در اواسط دهه 90 نام برد و همچنین رقبای سرسختی همچون گریم فانداگو را می توان علت دیگر این شکست به حساب آورد. در سال 1998 دنباله دیگری نیز از این بازی در سال 1998 برای کنسول پلی استیشن تحت عنوان Skullmonkeys منتشر شد. در ادامه می توانید ویدیویی از بخش های این بازی را مشاهده کنید.

the-neverhood-thumb

معرفی و خرید خمیر مناسب استاپ موشن

1. خمیرهای کوره ای (Kiln-fired hardening clays)

2. خمیر های نرم و حالت پذیر (non-hardening clays)

3. خمیرهای سخت شونده در فر (Oven-Baked hardening Clay)

4. خمیرهای هوا خشک (Air-Dried Clay)

1. خمیرهای کوره ای و سخت (Kiln-fired hardening clays)

این دسته بندی برای خمیرهای یک بار مصرفی هست که شما یک نوبت آن را درست می کنید و شکل دهی را انجام می دهید و دیگر نمی توانید آن را تغییر دهید. علیرغم جنس های مشابه در بازار، ساخت آرماتور استاپ موشن و پوشاندن آن بوسیله این نوع خمیر بسیار بادوام بوده و در دراز مدت می توانید عروسک های ساخته شده را استفاده نمایید.

استفاده از گل رس در این دسته بندی قرار گرفته و بیشتر برای سوژه های ثابت درون صحنه کاربرد دارد. وزن سوژه ها در این مدل بالاتر از جنس های دیگر بوده و باید دید دوام بالای اجسام برای شما در اولویت قرار دارد یا سبک و قابل حمل بودن آن؟
انواع دیگری از این دسته تحت عنوان خمیرهای سرامیک نام برده می شود که به همراه رنگ های سرامیک می توانید عروسک های زیبایی را برای انیمیشن استاپ موشن بسازید.همچنین این خمیر در هوا هم خشک شده و نیاز به حرارت زیادی ندارد.

آموزش ساخت خمیر سرامیک در منزل بدین صورت است که شما ابتدا پودر مل (همان بتونه دیوار) به همراه پودر سنگ و پودر سینکا و سریش و چسب چوب را خریداری کنید و به نسبت های زیر آن را با هم مخلوط و با کمک دست های آغشته به وازلین خود و همچنین ابزارهایی همچون وردنه، کاغذ روغنی، ظرف شکل دهنده و یا شابلون ، نایلون و کاتر ساخت سوژه های خمیری خود را شروع می کنید.

 

      • نسبت استاندارد ترکیب مواد جهت ساخت خمیر سرامیک در منزل:

4 پیمانه پودر مل
یک چهارم پیمانه پودر سنگ
یک چهارم پیمانه پودر سینکا
یک چهارم پیمانه سریش
4 پیمانه چسب چوب

 

نوع دیگری هم تحت عنوان پورسلین (porcelain) نام برده می شود که مواد پایه ی ساخت ظروف چینی بوده که در عین براق و شیشه ای بودن آن، نیاز به کوره و پخت در دمای بالا دارد که عنوان سرامیک را نیز بعنوان معادل فارسی آن استفاده می کنند. بعلت دشوار بودن پروسه ساخت این مدل، از توضیحات بیشتر اجتناب می کنیم.

2. خمیر های نرم و حالت پذیر (non-hardening clays)

این خمیر های برخلاف دسته قبل برای ساخت و ساز نیازی به کوره نداشته و یا در هوای آزاد خشک نمی شوند و به خاطر خاصیت نرم و قابلیت کشسانی بالای آن بعنوان دسته‌ی محبوبی برای ساخت عروسک های استاپ موشن به شمار می روند. درون این خمیرها روغن ادغام شده و در صورت قرار گرفتن در گرما و یا در معرض هوا و رطوبت، به مدت طولانی تری همچنان نرم و شکل پذیر باقی می مانند.
خمیرهای پلاستی سین (Plasticine یا plastilena) که بصورت کلی به عنوان نام تجاری خمیرهای نرم و چرب مدل سازی استفاده می شود، بیشتر برای کودکان کاربرد داشته و ما از آن ها بعنوان خمیرهای بازی یاد می کنیم. خرید این مدل از خمیر برای ساخت استاپ موشن در کنار مزایایی که دارد معایبی را هم می توان بر شمرد. یکی از معایب آن احتمال تغییر شکل دادن آن با سرد و گرم شدن محیط می باشد. این خمیر در هوای سرد سفت تر شده و در هوای گرم شل می شود و برای مدل های انیمیشن استاپ موشن که تمام تلاش انیماتور برای حفظ حالت پایداری کارکترها و صحنه می باشد، در برخی مواقع مناسب نمی باشد.
معروف ترین برند موجود در ایران برای این دسته خمیر مجسمه سازی روسی یا خمیر گاما بوده که محصول کشور روسیه می باشد. این خمیر خشک نمی شود و طبق ویژگی گفته شده در بالا، بر اثر گرما نرم و سرما سخت می شود و می توانید بارها و بارها از آن برای مدل های مختلف استاپ موشن خود استفاده کنید و در ساخت مجسمه و قالب های خمیری نیز به کار می رود.

khamir-russi
خمیر روسی یا گاما معروف ترین خمیر مجسمه سازی در دسته خمیرهای نرم و حالت پذیر

3. خمیرهای سخت شونده در فر (Oven-Baked hardening Clay)

این دسته از خمیرها نرم بوده و همانند دسته non-hardening clays می توانند در دمای اتاق به اشکال مختلف درآمده و در ساخت عروسک ها و مجسمه های مورد استفاده در استاپ موشن بسیار کاربرد دارد. با این تفاوت که وقتی در دمای بالا قرار داده شوند، شروع به سخت شدن میکنند.
این دسته می تواند انتخاب بسیار مناسب و جالب توجهی برای آن دسته از انیماتورهایی باشد که پروژه های طولانی تری را از نظر زمانبندی در دست اقدام دارند و استفاده از خمیرهای بازی و خمیرهای نرم در دراز مدت ممکن است که کارشان را دچار مشکل کند و سوژه ها و کارکترهای ساخته شده انیمیشن شان تغییر شکل دهند. لذا بهترین راه برای جلوگیری از این نقص، استفاده از خمیرهای Oven-Baked hardening بوده که پس از نهایی شدن ساخت کارکتر، با دمای متوسط درون فر می توانید آن را سفت و در همان حالت تثبیت کنید.
خمیرهای پلیمری در این دسته قرار می گیرد که بعلت اهمیت و کاربرد فراوان این دسته در ساخت استاپ موشن، در ادامه به توضیحات دقیق تر و بررسی تفصیلی این دسته می پردازیم. با ما تا انتها در شبکه ایستانما همراه باشید.

همه چیز درباره خمیر پلیمری (The polymer clay)

خمیر پلیمری بخاطر ویژگی های فوق العاده ای که دارد بعنوان یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خمیر مدل سازی و همچنین خمیر مورد استفاده در انیمیشن های استاپ موشن به شمار می رود. مهمترین ویژگی این خمیر برخلاف مدل های سخت شونده ، به راحتی قابلیت شکل پذیری به شما می دهد. همچنین بر خلاف مدل های خمیری نرم و حالت پذیر که به دمای محیط بسیار حساسند اینگونه نیست و می توانید با دمای بین 120 تا 150 درجه سانتی گراد که به وسیله فرهای خانگی قابل تنظیم هست، این خمیرها را سفت تر از قبل نمایید و در حالت خود تثبیت کنید. به همین دلیل این مدل از خمیر ها به خمیرهای سخت شونده در فر یا Oven-Baked hardening Clay هم معروفند.
علاوه بر خواص شکل پذیری بسیار مناسب این خمیر قبل از پخت، مقاوت بالایی را پس از حرارت دیدن داشته و به راحتی تغییر شکل نمی دهد. این جنس در رنگ های مختلفی در بازار موجود بوده اما می توانید رنگ سفید آن را تهیه کنید و مجسمه نهایی خود را به هر رنگی که دوست دارید رنگ آمیزی نمایید.
این دسته از خمیرها اشتباها به خمیر فیمو معروفند. در حالیکه خمیر فیمو (Fimo) یکی از برندهای معروف خمیر کمپانی مشهور آلمانی استدلر (Steadtler) بوده و از آنجایی که جزو اولین برندهای خمیر حضور یافته در بازار ایران به شما می رود، خیلی ها خمیر پلیمری را با نام خمیر فیمو می شناسند.

خمیرهای پلیمری بعد از حرارت دیدن بسیار سبک بوده و قابلیت شستشو داشته و نشکن می باشد و تا حدودی منعطف است. این دسته از خمیر در مجاورت هوا خشک نشده و امکان فرم دهی زیادی دارد.

همچنین توجه داشته باشید که اولا تهیه خمیر فیمو بعلت تحریم های اخیر و افزایش قیمت دلار بسیار سخت بوده و می توان گفت نایاب است. لذا هیچ اصراری برای تهیه این برند نیست و می توانید از مدل های ایرانی آن که در ادامه معرفی می کنیم بهره ببرید.

نکته مهم بعدی در زمان حرارت دادن به این خمیر بوده که به ادعای شرکت های سازنده آن هیچ بوی سمی و خطرناکی تولید نمی کند اما جوانب احتیاط را رعایت کنید و حتی الامکان از حرارت دادن این خمیرها در ماکروفر و فرهایی که در آن غذای خانگی را می پزید، اجتناب نمایید. همچنین جریان هوا را در خانه برقرار کرده تا از تجمع گازهای ناشی از آن در محیط خانگی جلوگیری شود.

آموزش ساخت خمیر استاپ موشن و مدلسازی در منزل

از آنجایی که هزینه خرید خمیرهای پلیمری در ایران زیاد بوده و این افزایش روند قیمت را نمی توان کنترل نمود، لذا بهترین راه برای استفاده علاقه مندان به خمیرهای پلمیری، ساخت آن در منزل می باشد. با ما در شبکه ایستانما همراه باشید تا به سادگی هر چه تمام تر تمام مراحل ساخت خمیر را به شما بگوییم:

 

مواد لازم برای ساخت خمیر پلیمری و یا خمیر فیمو در منزل

1. یک فنجان آرد نشاسته
2. سه چهارم فنجان چسب چوب
3. دو قاشق غذا خوری روغن بچه
4. یک قاشق غذاخوری آبلیمو

Make-Homemade-Polymer-Clay1

1. ابتدا از ماهیتابه یا قابلمه ای نچسب برای ترکیب سه چهارم فنجان چسب چوب و یک فنجان آرد نشاسته استفاده می کنیم و خوب این مواد را با هم مخلوط می نماییم. توجه کنید که در این مرحله گاز باید خاموش باشد و نیازی به حرارت دادن نداریم.

Make-Homemade-Polymer-Clay2

2. پس از آنکه نشاسته و چسب چوب را کاملا هم زدید و با یکدیگر مخلوط شدند، 2 قاشق غذاخوری روغن بچه و همینطور 1 قاشق غذاخوری آبلیمو را به مخلوطتان اضافه کنید و مجددا آن را کاملا همزده تا مواد به طور یکسان در همه جا میکس شوند.

Make-Homemade-Polymer-Clay3

3. پس از آنکه این مواد بصورت کامل به خورد همدیگر رفته و کاملا در هم میکس شدند، ماهیتابه را روی شعله ملایم اجاق گاز قرار می دهیم و مرتب شروع به هم زدن آن می کنیم. حواستان باشد که به هیچ عنوان هم زدن را متوقف نکنید که نتیجه دست نگه داشتن شما بر هم خوردن یکپارچگی بافت خمیر نهایی شده و به هیچ عنوان شبیه آنچه که در نهایت به آن لازم دارید، نمی شود.

Make-Homemade-Polymer-Clay4

4. پس از هم زدن های مرتب، مخلوط شما به چیزی شبیه پوره سیب زمینی تبدیل شده و زمانی که همانند تصویر بالا به این حالت در آمد، ماهیتابه را از روی اجاق برداشته و بر روی یک سطح صاف بگذارید.

Make-Homemade-Polymer-Clay5

5. مجددا کمی روغن بچه به این ترکیب اضافه کنید و دست های خود را هم کمی چرب نمایید تا خمیر تولید شده به دستتان نچسبد.

Make-Homemade-Polymer-Clay6

6. خمیر را که حالا دمای بالایی دارد باید با دستانتان ورز دهید تا کاملا یکدست شده و مواد ترکیب شده و حرارت دیده در همه جا بصورت یکسان پخش شود. حواستان باشد که اگر مواد داغ است حتما از دستکش استفاده کنید و روغن را به جای دستتان، به روی دستکش بمالید.

Make-Homemade-Polymer-Clay7

7. خمیرها پس از ورز آمدن کامل و سفت شدن تقریبی همانند خمیرهای بازی، دیگر نیاز به ورز دادن ندارد و می توانید آن را درون کیسه ای پلاستیکی و یا نایلون فریز گذاشته و در یخچال نگه دارید. توصیه ما به شما برای تازه تر ماندن خمیر، خالی نمودن کامل هوای درون کیسه می باشد و همینطور خمیر را با دمای بالا درون فریز نگذارید و اجازه دهید دمای آن پایین آمده و سپس درب کیسه را ببندید و یا گره بزنید.

Make-Homemade-Polymer-Clay8

8. خمیر ساخته شده را می توانید جایگزین خمیرهای پلیمری و همینطور خمیر فیمو به کار برده و به سادگی هرچه تمام در منزل و با وسایلی ساده آن را تهیه کنید و برای ساخت کارکترهای استاپ موشنتان از آن استفاده کنید.

Make-Homemade-Polymer-Clay9

ویدیوی زیر تمام مراحل ساخت خمیر پلیمری گفته شده در بالا را بصورت عملی نشان می دهد.

4. خمیرهای هوا خشک (Air-Dried Clay)

دسته ای از خمیرها قرار دارند که برای سفت شدن نیازی به گرما نداشته و در مجاورت چند ساعته در هوای آزاد شروع به سخت شدن کرده و سفت می شوند. به این مدل از خمیرها، خمیرهای هوا خشک یا Air Dried Clay یا Air Hardening Clay گفته می شود. 
مدل های خمیری ساخته شده به وسیله آن به رطوبت حساس بوده و بعلت فقدان ماده روغنی در ساختار آن ، آب را به خود جذب می کند. این نوع خمیر برای انجام کارهای ظریف و ساخت مدل هایی که نیاز به ظرافت دارد استفاده می شود. توصیه می شود که برای افزایش قدرت چسبندگی و دوام نقاط ظریف مدل خود، از چسب PVA استفاده کنید و آن را در آب مخلوط و به جای آب ساده در زمان تر نمودن دست خود، از این ترکیب استفاده نمایید. زمانی که چسب موجود در خمیر خشک شود، آن را به داخل خمیر کشیده و مقاومت را چند برابر می کند.
این خمیرهای هوا خشک شباهت زیادی به گل رس داشته با این تفاوت که برای سخت شدن و تثبیت فرم ساخته شده، کافیست تا در هوای آزاد قرار گیرند. لذا به تمام هنرمندانی که پیش تر در کار سفالگری و ساخت مجسمه های گلی تبحر داشته اما به دنبال مدلی می گردند که تجهیزات کوره ای لازم نداشته باشد، خمیرهای هوا خشک بسیار به کارشان می آید. حتی می توانید آن را بر روی چرخ های سفالگری قرار داده و با این ابزار نیز کار کنید.
اگر می خواهید ساخت عروسک استاپ موشن خمیری خود را به وسیله این مدل امتحان کنید به هیچ عنوان برای پوشاندن مفاصل از این خمیر استفاده نکنید. در حالیکه آرماتور استاپ موشن خود را تهیه نمودید، بخش هایی از آن را با خمیر هوا خشک بپوشانید که تغییر شکل و حالت نداشته و تا پایان ضبط انیمیشتان با آن قسمت کاری ندارید. لذا پوشاندن آرنج ها، مفاصل کتف و زانو با این خمیر توصیه نمی شود.
همچنین برای خشک شدن از سشوار استفاده نکنید، چونکه خشک شدن های سریع باعث ترک خوردن خمیر شده و ممکن است مدل های شما با جدا شدن اجزای آن مواجه شود. همچنین به هیچ عنوان درون فر یا کوره نگذارید چراکه قابل اشتعال بوده و موجب آتش سوزی می شود.

برای رنگ آمیزی این مدل ها هم توصیه نمی شود که این کار را قبل از خشک شدن کامل مدل ها انجام دهید و می بایست تا پایان تکمیل پروسه ساخت و خشک شدن ، صبر کنید. چراکه رنگ زدن زودهنگام موجب می شود تا بصورت یکسان مجسمه و یا مدل شما خشک نشده و در نهایت به ترک خوردن آن بیانجامد.
به طور معمول گفته می شود که مدل های ساخته شده با خمیر هوا خشک طی 24 تا 48 ساعت در معرض هوا قرار گرفتن، خشک می شود. اما باز هم بسته به میزان رطوبت محیط کاری شما و همینطور شرکت سازنده این خمیر ها، زمان متغییر می باشد.

پرفروش ترین محصولات این دسته در دیجیکالا

بهترین خمیر برای ساخت انیمیشن های خمیری Claymation کدام است؟

تا اینجای مقاله ایستانما به انواع خمیرها و کاربردشان در ساخت انیمیشن های استاپ موشن پرداختیم. حالا وقت آن است تا یک جمع بندی کلی در این باره انجام دهیم و به این نتیجه برسیم که شبکه ایستانما کدام خمیر را بعنوان خمیر مناسب برای ساخت انیمیشن های استاپ موشن می پسندد؟
از آنجایی که در زمان ساخت انیمیشن های کلای موشن ممکن است شما بارها و بارها نیاز به ایجاد تغییر در مدل و دکور خمیری خود داشته باشید، لذا توصیه ما به شما استفاده از دسته خمیرهای نرم و حالت پذیر (non-hardening clays) بوده که اگر محل کارتان با تغییرات دمایی فاحشی روبرو نمی شود و دمای متعادلی دارد، این خمیر  برای شما می تواند بسیار کار راه انداز باشد.
با این حال اگر می خواهید یک کار نیمه حرفه ای و یا حرفه ای انجام دهید و در کارتان به مهارت لازم رسیده اید، توصیه می شود که از مدل های خمیر پلیمری استفاده کنید و یا حداقل برای قطعات غیر متحرک صحنه تان از این مدل استفاده نمایید.
هیچ ایرادی ندارد که در زمان ساخت انیمیشن های استاپ موشن خمیری از چندین مدل خمیر استفاده کنید. بطور مثال اعضای متحرک را با کمک خمیرهای نرم بپوشانید و اجزایی که تغییرات زیادی ندارند اما بیشتر در معرض جابجایی و برخورد دست می باشند را با خمیرهای پلیمری یا خمیرهای هواخشک بپوشانید. و همینطور برای دکورهای ثابت خود هم می توانید از مدل های خمیر سخت شونده یا هوا خشک استفاده نمایید.

 

شبکه ایستانما در کنار شماست تا هرگونه پرسش و یا مشکلی را درباره استفاده از خمیر مناسب انیمیشن سازی استاپ موشن رفع و رجوع کند. کافیست تا سوال و نظرات خود را درون باکس نظرات انتهای همین متن تایپ کنید و منتظر پاسخ کارشناسان ما باشید.

خرید پرفروش ترین تجهیزات برای ساخت استاپ موشن خمیری و مدل سازی

ایستانما
ایستانما

این مطلب توسط واحد تولید محتوای شبکه ایستانما به نگارش درآمده است. کلیه حقوق و امتیاز حق نشر آن برای مجموعه ایستانما محفوظ بوده و انتشار آن تنها با ذکر منبع "شبکه ایستانما" بلامانع می باشد.

در بزرگترین شبکه اجتماعی استاپ موشن ایران عضو شوید... عضویت در پیج اینستاگرام

مطالب پیشنهادی:

قوانین ارسال دیدگاه در ایستانما

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد و در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران نگنجد، در شبکه ایستانما تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. در صورت تمایل به درج تبلیغات از طریق گزینه ارتباط با ما اقدام نمایید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. Avatarمحمدرضا گفته :
    01:03 1399/07/23

    برای رنگ زدن خمیر پلیمری از چه رنگی استفاده کنیم؟

    • ایستانماایستانما گفته :
      09:30 1399/07/23

      سلام دوست عزیز. برای رنگ کردن خمیر می تونین از رنگ روغنی یا رنگ اکریلیک استفاده کنین

      • Avatarمحمدرضا گفته :
        11:55 1399/07/23

        با سلام
        ممنون از پاسختون
        خیلی مرجع بزرگ,خوب,کاربردی هستید
        با تشکر از زحماتتون

        • ایستانماایستانما گفته :
          12:24 1399/07/23

          ممنون دوست عزیز.. موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :
logo istanama

تمامی حقوق مطالب ، دوره ها و محصولات برای شبکه ایستانما محفوظ است و کپی برداری از مطالب رایگان سایت با هدف ترویج تکنیک استاپ موشن تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.