istanama-new-logo-moharram

مقایسه بوت کمپ “عقیل حسینیان” و دوره “مجتبی موسوی” ؛ کدام را شرکت کنم؟

دسته بندی :پایگاه دانش, زیر ذره بین ۶ مرداد ۱۴۰۱ ایستانما 99

هنوز تابستان به نیمه‌ی خود نرسیده که انتشار همزمان ۲ خبر هیجان انگیز در صنعت آموزش استاپ موشن ایران، این فضا را داغ تر از هر زمان دیگری کرده است. اولین خبر مربوط به انتشار دوره جدید عقیل حسینیان با عنوان: بوت کمپ استاپ موشن مدرسه اینورس. و خبر دوم بر میگردد به مجتبی موسوی تحت عنوان دوره تخصصی پاپت و انیمیت .

 

 

دو دوره آموزشی که به تعبیر ما در شبکه ایستانما، میتوان آن را بعنوان نقطه عطف تحول آموزشی در صنعت استاپ موشن ایران دانست و انتظار می رود که پس از آن جهش چشمگیری در صنعت استاپ موشن کشور باشیم.

اما سوال بسیار مهمی که به واسطه‌ی همزمانی برگزاری این دو دوره در ذهن مخاطبان شکل گرفته و هزینه های چند میلیونی (که در ادامه به تفکیک گفته خواهد شد) هر یک از این دوره ها به آن دامن زده ، این است که : اگر با بودجه محدود بخواهیم فقط در یکی از این کلاس ها شرکت کنیم، کدام را انتخاب کنیم؟

بوت کمپ استاپ موشن "عقیل حسینیان" را شرکت کنیم یا دوره تخصصی "مجتبی موسوی"؟

post-big

۷ دقیقه بی تعارف!

در همین ابتدا روشن کنیم که در این مقاله قصد نداریم روی مفهوم کلیشه ای ” هر گلی یک بویی دارد” جلو برویم و در نهایت بگوییم هر دوره و استاد مزایای خودشان را دارند! اتفاقا قرار است بی رودربایستی و با رعایت شرط انصاف دقیقا بگوییم در شرایط حال حاضر ایران و فضای استاپ موشن حاکم بر کشور ، در کدام دوره شرکت کنیم بهتر است . 

بررسی این موضوع از آن جهت بسیار مهم است که جدا از بحث هزینه های میلیونی هر کدام از این دوره ها، عده‌ی زیادی از هنرجویان قرار است بعنوان یک آینده شغلی و بخشی مهمی از زندگیشان سراغ استاپ موشن بروند؛ پس اگر این مسیر، هوشمندانه انتخاب نشود و به نوعی درگیر احساسات و جوگیری های ناشی از فضای تبلیغاتی هر کدام شویم، آخرین نفری که ضرر میکند همان هنرجوست و والسلام… ضرر مالی و زمانی که هیچکدام قرار نیست دوباره برگردد!

 

قبل از انکه برویم سراغ بررسی موشکافانه هر کدام از این دور ها، این را لازم می‌دانیم یاداوری کنیم که:

اولا محتوا نگارشی پیش روی شما حاصل همکاری “واحد تولید محتوا” و “واحد تحقیق توسعه” در شبکه ایستانماست و در تمام پارامتر ها و المان هایی که بررسی گردیده است، نه تنها معیار سنجش را بازار داخلی قرار دادیم که همواره سعی کردیم فضای بررسی را از مرزهای ایران فراتر ببریم و آن را با متر و معیار دیگر کشورهای پیشرو در صنعت استاپ موشن مقایسه کنیم.

  • دوما باید خاطر نشان کنیم که این مقاله‌ی تحلیلی کاملا بر مبنای ارزش های اخلاقی و اهداف درون سازمانی ما در شبکه ایستانما می باشد. 
  • ” نگرش سیستمی ” با ” افق دید بلند مدت ” چیزی بوده که در شبکه ایستانما همواره سعی کردیم بر این اصل استوار باشیم و با توجه به رسالت این مجموعه ، هر زمان که ساختار اشتباه یا قابل اصلاحی مشاهده کردیم، سعی کردیم در اولین زمان ممکن محتوای درخوری را به زبان ساده و قابل فهم منتشر کنیم.

از شعار تا عمل، ۴۸ ساعته بسازید و استخدام شوید!

در قدم اول بیایید به سراغ عقیل حسینیان برویم و بوت کمپ او را بررسی کنیم. ولی قبل از آن، برای اینکه به تفاهم جمعی برسیم و دقت کلامی مان را بعدا زیر سوال نبرید (!) بگوییم که هر وقت در این مقاله از “بوت کمپ عقیل حسینیان” استفاده کردیم منظورمان این است: ” بوت کمپ استاپ موشن مدرسه اینورس، با مربی گری عقیل حسینیان و سوگل ثناگو در کنار چند دستیار ” 

 شرح محتوای بوت کمپ عقیل حسینیان کمی به اغراق نزدیک است تا واقعیت! در نگاه اول بیشتر شبیه آن دست تبلیغات های ماهواره ایست که قرار است تمام مشکلات را با یک آمپول یا یک قرص ظرف کمتر از یک هفته حل کند!

اجازه دهید قدم به قدم با تعاریف بوت کمپ ارائه شده پیش برویم و ببینیم چقدر به واقعیت نزدیک است. چیزی که در سایت مدرسه اینورس و توضیحات تکمیلی بوت کمپ درج شده، قرار است کلیه شرکت کنندگان، در ۶ روز (۲۷ مرداد الی ۱ شهریور ۱۴۰۱) و هر روز ۸ ساعت ، زیر نظر ۲ منتور و در کنار چند Assistant در گروه های ۲ نفره استاپ موشن بسازند. در نهایت هنرجویان منتخب با خروجی این بوت کمپ که یک اثر (احتمالا تبلیغاتی) استاپ موشن است ، به بازار کار معرفی می شوند!

 

مگر ساخت استاپ موشن طبق تعریفی که از قبل میشناختیم،  چیزی جز تمرین های چندماهه نبود؟ چطور میشود طی ۴۸ ساعت استاپ موشن ساخت، تیم سازی کرد و به بازار کار معرفی شد؟

اما صبر کنید! قضیه به این سادگی ها نیست…! اصلا تعریف بوت کمپ همین است و با بررسی دقیق تر میتوان این فرآیند آموزشی را یک گام جدی و حرفه ای در صنعت آموزش و کسب و کار مبتنی بر استاپ موشن قلمداد نمود.

واژه بوت کمپ (Bootcamp) در اصل مربوط به کمپ های نظامیست که با شبیه سازی محیط و شرایطی مشابه فضای جنگی، سربازان جوان را با شرایط واقعی جنگ آماده می‌کردند.
با این تعریف، مفهوم ۶ روز تمرین سخت به مدت ۸ ساعت برای ورود به بازار کار و آماده شدن برای فضای رقابتی تولیدات استاپ موشن ، مفهومی دور از ذهن و واقعیت نیست.

یکی از اصلی ترین مشکلات حال حاضر استاپ موشن ایران چالش تربیت نیروی توانمند و حرفه ای سازنده استاپ موشن است که مطمئنا از دل دوره های آموزشی و رایج نمی توان انتظار این خروجی را داشت. جادوی استاپ موشن چیزی فراتر از ساخت و انیمیت پاپت و کاغذ و خمیر و دیگر تکنیک های استاپ موشن است.

 

فضای آموزشی استاپ موشن ایران به متخصصانی نیاز دارد که هم زبان بازار بشناسد و هم زبان استاپ موشن. هم به قدرت استاپ موشن ایمان داشته باشد و هم قدرت درآمدزا بودن آن را از نزدیک لمس کرده باشند. هم دغدغه ساخت پروژه های حرفه ای داشته باشد و هم دغدغه رشد. هم با تعریف صحیح شبکه سازی آشنا باشند و هم سابقه ی درخشان اجرایی داشته باشند.

انتخاب عقیل حسینیان برای آموزش استاپ موشن این بار در قالب بوت کمپ به همراه سوگل ثناگو را می توان درست ترین اتفاق حال حاضر برای تربیت نیروی مستعد و آینده دار استاپ موشن ایران دانست. گروهی که طی سالهای اخیر در قالب همکاری با استارتاپ های بزرگی چون دیجیکالا، اسنپ، کاله و … برای تولیدات تبلیغاتی و همچنین فعالیت در تکنیک های متنوع استاپ موشن و در کنار آن فعالیت در قالب های دیگر رسانه ای مثل ساخت موزیک ویدیو، مهارت های خود را طبق تعریفی که بالاتر عنوان کردیم، به اثبات رسانیدند.

 از طرف دیگر دوره های آنلاین و حضوری مدرسه اینورس این فرصت را ایجاد کرده که تمام شرکت کنندگان از یک سطح حداقلی و برابر مهارت استاپ موشن برخوردار باشند و با یک استاندارد تقریبا واحد آموزشی وارد بوت کمپ شوند. وجود این دوره ها همان جواب سوالیست که بالاتر پرسیدیم: اینکه برای ساخت استاپ موشن حتما باید چندین ماه تلاش و ممارست به خرج داد تا به حدی از مهارت برسید تا استاپ موشن با آغوش باز پذیرای شما باشد. برای همین پیش شرط ورود به بوت کمپ (این کمپ شبه نظامی!) شرکت در این دوره های آنلاین یا حضوری و نمونه کار قابل قبول می باشد.

 

موضوعی که شاید در نگاه اول بوت کمپ را یک پروژه مستقل برای فروش دوره های آنلاین نشان دهد اما مسئله چیزی فراتر از این تصور سطحیست. بدون وجود این پیش شرط باید کلاس آموزشی‌ای را تصور کنید که عده ای استاپ موشن میسازند و عده ای میخواهند تازه با استاپ موشن آشنا شوند! مدرس یا باید به زبان تازه وارد ها صحبت کند و حوصله‌ی باتجربه‌تر ها را سر ببرد، یا اینکه به زبان باتجربه‌تر ها صحبت کند و حس پوچی را به تازه وارد ها منتقل کند! اما خوشبختانه در این بوت کمپ خبری از این چالش نیست!

در نقطه‌ی مقابل سید مجتبی موسوی را داریم که پس از یک سال و نیم دوری از فضای آموزشی ایران به خاطر حضور در مشهورترین استودیوی استاپ موشن دنیا یعنی لایکا، با کوله باری از تجربیات ناب پا به میدان گذاشته و ۲ دوره تحت عنوان دوره تخصصی پاپت و دوره تخصصی انیمیت را آماده برگزاری کرده است.

غلط ترین تعریف جاافتاده برای انتخاب مدرس

  • یک تعریف سطحی و رایج برای انتخاب مدرس این است که بگوییم اگر میخواهید تکنیک claymation کار کنید بروید سراغ عقیل حسینیان و تیمش و اگر میخواهید پاپت انیمیشن کار کنید بروید سراغ مجتبی موسوی… و این دقیقا غلط ترین تعریفیست که باب شده و خیلی ها در دام آن می افتند!
  • اما از نظر ما در شبکه ایستانما موضوع استاپ موشن در وضعیت حال حاضر ایران چیزی نیست که بتوان به این سادگی برایش نسخه پیچید و از سر شکم سیری به یکدیگر مدرس معرفی کنیم!
  • اصلا با چه پشتوانه ای پاپت انیمیشن (puppet animation) را برای آموزش انتخاب میکنید؟ چرا تکنیک خمیری (claymation) باید راهگشای مسیر شغلی شما باشد؟  همین ندانستن دلیل ورود به هرکدام از این تکنیک هاست که روز به روز به تعداد افراد ناراضی و شاکی از بازار استاپ موشن ایران اضافه می شود!

به جای آن بهتر است به سوال زیر صادقانه پاسخ دهید:

استاپ موشن برای شما " جایگزین حقوق " است یا " سبک زندگی " ؟

اجازه دهید منظورمان را از واژه “جایگزین حقوق” و “سبک زندگی”  روشن تر بیان کنیم. اینکه از تعریف استاپ موشن جایگزین حقوق” استفاده کردیم بدان معناست که :

  • هدف اول شما از ورود به استاپ موشن، کسب درآمد است و قرار است به صورت جدی از آن پول در بیاورید. یا حداقل گوشه چشمی به استاپ موشن بعنوان منبع درآمد دارید.
  • به تولیدات استاپ موشن کوتاه و پروژه های تبلیغاتی علاقه دارید و میخواهید در بازه های زمانی کوتاه به درآمد برسید.
  • در ابتدای راه برای تشکیل تیم استاپ موشن خود هستید و هنوز با ادبیات تیم سازی آشنایی ندارید.
  • به هر دلیلی تصمیم دارید در دراز مدت از شغلی که در آن هستید بیرون بیایید و از موقعیت شغلی خود راضی نیستید.
  •  یا اصلا بیکارید و قرار است شانس خود را در صنعت استاپ موشن بعنوان شغل اول امتحان کنید.

اگر انتخاب استاپ موشن برای شما با تعاریف بالا همخوانی بیشتری دارد و دغدغه مهم خود را یکی از موارد بالا میدانید، بهترین گزینه در بازار تجاری حال حاضر ایران و تقاضای کسب و کارها برای تکنیک claymation بیش از هر تکنیک دیگریست و این یعنی شرکت در بوت کمپ مدرسه اینورس و دوره عقیل حسینیان.

پشتوانه این صحبت ما هم برمیگردد به تولید ” مگاپک کارخانه‌ی ایده “ بعنوان بزرگترین مجموعه ایده پردازی استاپ موشن که همین سوال را تحت عنوان یک موضوع مطالعاتی و تحقیقاتی در واحد “تحقیق و توسعه” ایستانما بررسی کردیم و طی ۱۳ ماه با بررسی بیش از ۵۰هزار ویدیو به آن رسیدیم.

مطمئنا این مفهوم با توجه به حجم مطالعاتی بسیار بالایی که در بازه زمانی طولانی انجام شده می تواند سرنخ خوبی برای انتخاب هوشمندانه تر شما باشد.

۳۱ % تخفیف

برای خرید نسخه کامل مگاپک کارخانه ایده

متشکل از ۵ پک شگفت انگیز با پوشش تمام تکنیک های مشهور ساخت استاپ موشن ویژه بازار کار و جشنواره های جهانی با حجم تقریبی ۱۳۵ گیگابایت در ۳۰ DVD با کیفیت اورجینال

اما اگر به استاپ موشن به دیده “سبک زندگی” نگاه میکنید، به این معنا که:

  • دغدغه ساختن دارید و صنعت سینما برای شما در اولویت بسیار بالاتری قرار دارد و عاشق تولیدات سینمایی چندساله هستید.
  • دغدغه های مالی آنچنانی ندارید و رابطه اول شما با استاپ موشن رابطه ای از جنس شغل درآمد زا نیست و  قصد دارید جزوی از هویت زندگی شما باشد.
  • یا اصلا میخواهید با کمک تکنیک استاپ موشن در استودیوهای مشهور و پرآوازه دنیا استخدام شوید و کار کنید و بعنوان سکوی پرتابی برای اقامت گرفتن در کشورهای خارجی نگاه می‌کنید.
  • یا جیبی پر پول دارید یا حداقل بحث مالی برای شما چالش جدی نیست و اهدافی مثل کارکردهای تربیتی، فرهنگی و آموزشی استاپ موشن برایتان پررنگ تر است.
  •  به احتمال زیاد تکنیک پاپت انیمیشن برای شما مناسب تر بوده و این یعنی باید در یکی از دوره های تخصصی ساخت پاپت یا انیمیت استاپ موشن مجتبی موسوی شرکت کنید و تکنیک پاپت انیمیشن را به صورت جدی دنبال کنید.

باز هم بر این نکته تاکید می کنیم که تکنیک puppet animation در ایران طی مصاحبه اختصاصی ما در شبکه ایستانما با جمع کثیری از سازندگان صنعت سینمایی استاپ موشن ، درآمد مطمئنی را در دراز مدت در اختیار شما نمیگذارد و چالش های مالی همواره با شما خواهد بود.

تجهیزات استاپ موشنت رو خودت بساز!

اولین و تنها مجموعه ویدیوهای آموزشی ساخت تجهیزات استاپ موشن، دکور ، پاپت به همراه پشت صحنه ساخت استاپ موشن توسط برترین انیماتورهای دنیا 

هزینه شرکت در هر دوره چقدر است؟

از فروش طلا تا شرکت در دوره استاپ موشن!

چند شب پیش از انتشار این پست، مجتبی موسوی  متن دایرکت کاربری را استوری کرد که مضمون آن این بود: ” طلاهایم را فروختم تا در دوره شما شرکت کنم! اما هنوز هم مبلغی کم دارم” .

احتمالا با دو رویکردی که بالاتر به آن اشاره کردیم (سبک زندگی یا جایگزین حقوق) این مفهوم را متوجه شده اید که فروش طلا برای شرکت در دوره پاپت انیمیشن در بازار ایران انتخاب هوشمندانه ای نیست که بخواهیم به آن افتخار کنیم یا بعدها بعنوان یک ارزش از آن نام ببریم.

 

انتشار این پیام توسط مدرس هم از نظر ما تنها یک رفتار هیجانیست که دامن زدن به این محتوا و این اقدام نه تنها سودی ندارد که ضررش به زودی متوجه هنرجویی می شود که پس انداز و آینده‌ اش را به این فضا سپرده بدون آنکه برنامه مشخص و تضمین شده ای داشته باشد.

 

همچنین معتقدیم حامیان این اقدام تحت عنوان تقبل هزینه توسط مدرس یا خیرین هم فرقی در اصل ماجرا ایجاد نمی کند و نمی توان آن را یک اقدام سخاوتمندانه در نظر گرفت. چرا که قطعا اگر پول شرکت در دوره ای را نداریم یعنی استاپ موشن برایمان “جایگزین حقوق است” و بی تعارف بگوییم که در حال حاضر بازار ایران برای تکنیک پاپت انیمیشن و دوره مجتبی موسوی جایی مطمئن برای درآمد زایی نیست.

این اقدام زمانی موثر و ارزشمند خواهد بود وکه قبل از آن بسترهای لازم شکل گرفته باشد، تست شده باشد و نمونه اجرایی داشته باشیم نه اینکه با وعده هایی که هنوز در مرحله ایده های ذهنیست، هنرجویان ناآگاه را با خود همراه کنیم.

اگر بسترهای لازم فراهم نشود باید به زودی شاهد این باشیم که هنرجویان دوره درحال بدگویی از تکنیک استاپ موشن (نه صرفا یک تکنیک یا یک مدرس خاص) خواهند بود و از یک تجربه تلخ تا آخر عمرشان یاد خواهند کرد . یا شاید هم نوبت بعدی باید منتظر باشیم خبر فروش طلاهایش را برای خروج از کشور بخوانیم!

 

البته بدیهیست که نقص بالا مربوط به ساختار حاکم در کشور است و به مدرس ارتباطی ندارد … ساختاری که سال ها زمان لازم دارد تا ساخته شود، تست شود و نتیجه بخش باشد.

اولین و تنها دوره تخصصی آموزش دراگون فریم

جامع ترین دوره آموزشی نرم افزار دراگون فریم در ایران
در ۵ فصل و ۲۴ درس آموزشی هدفمند از سطح مبتدی تا پیشرفته طی ۶ ساعت با پشتیبانی اختصاصی و آپدیت مادام العمر رایگان

و اما در نهایت انتخاب ما شرکت در دوره‌ی …

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم  در شبکه ایستانما نگرش سیستمی و افق دید بلند مدت جزوی از ارزش های بنیادین ماست و معتقدیم هر اقدامی در این چهارچوب بگنجد، قابل ستایش است و باید تقدیر شود.

به همین منظور انتخاب نهایی ما در این مقایسه ، “بوت کمپ عقیل حسینیان و ساختار مدرسه اینورس” خواهد بود.

مهارت کم نظیر عقیل حسینیان بعنوان منتور استاپ موشن و هوشمندی و مدیریت علیرضا اردوبادی موسس مدرسه اینورس بابت زمینه سازی برای بروز و ظهور تعریف جدید استاپ موشن تحت عنوان بوت کمپ، چیزی از جنس یک اقدام هیجانی نیست.

چرا که می‌بینیم سال ها قبل بسترسازی هایی تحت عنوان دوره های جامع و تخصصی ساخت استاپ موشن به صورت آنلاین و آفلاین منتشر شد. همچنین دوره حضوی عقیل حسینیان در تهران، چند هفته پیش از برگزاری بوت کمپ که به نظر با هدف تربیت Assistant بوده را هم قطعه‌ی دیگری از این پازل میدانیم که آن هم اقدامی بسیار هوشمندانه ای بود.

و در نهایت برگزاری یک دوره فشرده تحت عنوان bootcamp که شما را از هر نظر آماده بازار کار میکند، همان هدف نهایی است که عقیل حسینیان و تیمش بعنوان پیشروان صنعت تبلیغاتی آن را بارها به ما اثبات نموده اند. چیزی که به وضوح میتوان در برگزاری کمپین های تبلیغاتی بزرگترین استارتاپها و کمپانی های کشور دید.

بعنوان نکته‌ی آخر…

با اینکه مجتبی موسوی یک سال تجربه ناب شرکت در بهترین تیم استاپ موشن دنیا را دارد، اما در مقابل ساختار منظم با ابعاد بسیار زیاد و قابلیت های فراوان بوت کمپ عقیل حسینیان در حال حاضر حرفی برای گفتن نخواهد داشت. در برخی موارد هم دیده شده که از مسیر اصلی خود خارج شده و به نوعی قصد دارد تا انکار را به هنرجویانش آموزش دهد. به نظر می رسد در این دوره‌، قرار است با تمرین هایی آشنا شوید و مباحثی را یاد بگیرید که در کوتاه مدت به شما حس خوبی خواهد داد، در حالیکه مشکلات بنیادین نادیده گرفته شده است.

و مهمترین نقص آن نامعلوم بودن انتهای این مهارت است. اینکه هنوز ساختار مشخص، هدفمند و تست شده ای من باب تولیدات پاپت انیمیشن و تیمی منسجم از مجتبی موسوی ندیده ایم. به همین منظور در مقام مقایسه، میتوان دوره‌ی او را در سطح یک دوره خوب طبقه بندی کرد نه یک آینده ای که قدم های بعدی مشخص و آینده درخشانی را برای هنرجویانش بسازد.

امیدواریم با توجه به آنکه زبان مشترک سینما در دنیای استاپ موشن قابلیت های به مراتب بیشتری برای تکنیک پاپت انیمیشن دارد، مسئولین بتوانند در این مسیر از افراد توانمند و پرتلاشی چون مجتبی موسوی و تجربه ارزشمندش بیش از پیش استفاده کنند و خبرهای خوشی به غیر از برگزاری دوره های آموزشی بشنویم که این روزها استاپ موشن ایران، تشنه ی یک ساختار منسجم هدفمند در بلند مدت میباشد تا برگزاری یک دوره آموزشی عالی …

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

ایستانما

ما یک تیم جوان و پرشور در واحد تولید محتوای شبکه ایستانما هستیم که در تلاشیم محتوایی ناب و کاربردی برای مخاطبین عزیزمان تهیه کنیم. نظرات شما به رشد و انگیزه‌ی ما کمک به سزایی می‌کند. 🌹

در بزرگترین شبکه اجتماعی استاپ موشن ایران عضو شوید... عضویت در پیج اینستاگرام

مطالب پیشنهادی:

قوانین ارسال دیدگاه در ایستانما

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد و در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران نگنجد، در شبکه ایستانما تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. در صورت تمایل به درج تبلیغات از طریق گزینه ارتباط با ما اقدام نمایید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

  1. علی یوسفی گفته؛
    01:37 1401/05/08

    درود بر شما⚘ نقد بسیار خوبی بود. دستمریزاد.🌻
    پسرم پایه ی دوازدهم ریاضی است. تا به حال یک مقام بین الملل و چند مقام کشوری در انیمیشن دارد. خیلی دوست داشت شرکت کند. اما به خاطر هزینه نتوانستم ایشان را ثبت نام کنم. امیدوارم روزگار بهترین شرایط را برایش رقم زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
speech-bubble
0